sobota 26. októbra 2013

På en fredag ​​kväll


It was my classmate Bianca's birthday the other day so she asked us all out to a club on Södermalm island. Södermalm is always great & it is the place to go for a night out, I reckon. As Ive not been night-out much, I don't yet have places to recommend, but Pet Sounds, where we went is quite alright. It is a two floor club, and it is funny how the top floor has better sound & older people in it & the bottom floor is full of younger people. I was drinking a random house white wine, about 9 euros/2dl glass. Gosh :) Its great how people don't dress up crazily when going out on Friday. So different from what I'm used to seeing in the streets of Bratislava. I had no idea what to wear, but went with ellegant casual, with a hint of berry lipstick. Now I seriously need to start writing my project... Have a good weekend :)

V triede je nás 23. 23 žien. Švédky, Nórka, Fínky, Macedónka, 3 Číňanky, Holanďanka, Nemky a ja. Holanďanka, Bianca, zlatúšik, mala nedávno 24, tak sme spolu oslávili včera, v podniku Pet Sounds v Södermalme na juhu Štokholmu. Doteraz som vonku veľmi nebola, takže neviem zatiaľ veľa miest na večer odporučiť, ale Pet Sounds bol fajn, má dve poschodia a vtipné bolo, že v spodnom poschodí bol vekový priemer asi o 7 rokov nižší ako na vrchnom poschodí. Dala som si biele víno, 2 deci za 9 eur. Ale príjemné je vidieť rozdiel medzi Slovenskami a Švédkami, vôbec sa von neparádia tak, ako baby u nás. Je mi to sympatické. Netušila som, čo si mám obliecť, tak som ostala casual elegantne. Teraz idem seriózne písať školský projekt na utorok. Pekný víkend :)



1 komentár: